Η Κούβα, μπορεί λόγω του συνεχιζόμενου εγκληματικού εμπάργκο των ΗΠΑ, να έχει τεράστιες ελλείψεις σε πληροφοριακά συστήματα και ψηφιακή οργάνωση, ωστόσο έβαλε κυριολεκτικά τα γυαλιά και στις ΗΠΑ και στα τσιράκια τους διεθνώς (ΕΕ κλπ), όσον αφορά στην αντιμετώπιση του καταστροφικού κορονοϊού.
Με ένα εξαιρετικά εκτεταμένο και πλήρες σύστημα Υγείας – προϊόν του κεντρικού σχεδιασμού του σοσιαλιστικού κράτους – εκπόνησαν ένα σχέδιο «πρόληψης και ελέγχου», ήδη από τον Ιανουάριο του 2020, όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα στην Κίνα.

